Devash Moshe


Multi-disciplinarian Artist

Sculpture •  Painting
Stained glass  •  Blacksmith






 

Moshe Dvash

 






דף הבית >> מן התקשורת | Press documents
 

כתבה בעיתון "ידיעות" , תרבות, שולה פרומר

תערוכות
ברזל, צבע ואמירה


אופציית הדמיון, פיסול בברזל המעניק אופציית דמיות

משה דבש מבאר יעקב, אמן נחבא אל הכלים, מציג תערוכת פיסול וציור "פיסול בעוצמה, ציור ברגש". הוא צייר ותיק, אך פסל טרי למדי, שהעניין שלו בברזל החל לפני כעשור (הקדימה אותו האהובה לנפחות). הוא משתמש בפלטות ברזל (ולעיתים רחוקות בגרוטאות) לצורך עבודתו, אך מקדים ברישומי הכנה, אחר כך גוזר את פלטת הברזל לחלקים ומעביר את הרעיון המצוייר מדו לתלת מימד.  הפיסול של דבש אינו ספונטאני אך התוצאה לעיתים, רחוקה מן הרעיון המקורי.  הוא מפסל נושאים שאין בהם משמעות החלטית, ומעניק לצופים את אופציית הדמיון.  "כל דבר שיש בו עוצמה, תנועה, כוח", הוא אומר.  אני אוהב תנועה ואוהב כל אובייקט שמייצר תנועה".

אוצר: דורון פולק. היכל התרבות פתח תקווה. נעילה 1.11






אמנות בהיכל, פתח תקוה ספטמבר - דצמבר 2008
תערוכת פיסול של עוצמה וציור ברגש - משה דבש




משה דבש באינטרנט ובעיתונות
שם האמן: משה דבש
ז'אנר: פיסול
תאריך פתיחה: 28 אוגוסט 2007
תאריך סגירה: 20 ספטמבר 2007
שם המקום: גלריה לעיצוב חנקין
כתובת: חנקין 109, חולון

הנשמה בחומר - משה דבש - תקציר
דבש עוסק בציור, פיסול, נפחות וויטראז' בסטודיו שלו במושב מצליח. בעבר ניהל את ביה"ס ספיר בלוד, במסגרת ביה"ס הרבה לטפח את תחום האמנות בקרב תלמידיו על מנת לחזק את דימויים העצמי- הוא מאמין כי עיסוק באמנות מעדן את התנהגות התלמידים ומפחית את האלימות. לפני שמונה שנים פרש מניהול ביה"ס והתמסר לפיסול חוצות במתכת בשילוב חומרים שונים.
את הפסלים יוצר דבש ממתכת קשה מחוספסת אך גם גמישה המאפשרת לו ביטוי רבגוני. את הברזל הוא גוזר, חותך, מכופף, מעגל, משייף, מעצב והולם בו בחוזקה במו ידיו. הוא מאמין באמנות הנובעת מצורך פנימי עמוק, המבטאת בצורה טבעית את השקפתו של האמן. הוא מקווה כי הצופה בתערוכה הנשמה שבחומר יגלה להפתעתו שגם למתכת הנוקשה יש "נשמה".
העבודות המוצגות בתערוכה מעוצבות בטכניקות שונות והרעיונות המובעים בה שאובים מעולם המציאות בשילוב הדמיון. את "הנשמה" בתערוכה חשים באווירה הכללית, באינטראקציה בין הפסלים, בחיתוך המסתלסל לאורך ולרוחב המתכת, בקווים הרכים והרגישים בפסלים, בתנועה הזורמת בטבעיות, ברקמה המחברת את החלקים לשלמות, בחללים הרבים הפעורים בעבודות וברעיונות האנושיים השזורים בתוך היצירות. רוב החומרים שמהם נוצרו העבודות הם חומרי פסולת כגון: שאריות פחים, חוטי ברזל ועוד, ובשל כך הם יוצרים עבודות ייחודיות ובלתי צפויות.
מקצת הפסלים המוצגים בתערוכה: עץ הציפורים הנישא לגובה, רוחש שירה ואופטימיות, להקת ציפורים נודדות, ציפור דמיונית שזנבה נישא כלפי מעלה, עוף הזומם ללכוד את טורפו, ציפור כלואה בתוך כלוב, גוזלים המביטים אל החופש, אנשים השואפים להגיע לפסגה.
דבש למד ציור אצל יהושע גרוזברד, עיצוב בברזל למד אצל אורי חופי וויטראז' למד אצל פרופ' שאלתיאל. הוא הציב עד היום 13 פסלי חוצות באזור המרכז, 3 פסלים מוצבים ביישוב בו מתגורר- באר יעקב, 4 פסלים בעיר נס ציונה, 2 פסלים בעיר יבנה, פסל במזכרת בתיה ושני פסלים במתחם בילו ליד רחובות. בנוסף הוא יצר עבודות גדולות בוויטראז' עץ, מתכת בשילוב זכוכית לבתי כנסת.




משה דבש

תערוכה חדשה של האמן משה דבש בגלריה

של בית תנועת המושבים בתל אביב

[Top]

משה דבש, אמן רב תחומי, פיסול, ציור, ויטראז', נפחות, פיסול בברזל, פיסול סביבתי
טל. 08-9281583, נייד: 054-5723719

Devash Moshe  |  Multi-disciplinarian Artist  |  Sculpture, painting, Stained glass, blacksmith

Tel. 972-8-9281583, Mobile: 972-54-5723719



דף הביתאודות משה דבש | גלריה - פיסול, פיסול בברזל, פיסול סביבתי, ציור, שיתוף קהילה - משה דבש | מן התקשורתתערוכות | צור קשר

עיצוב האתר:
אורית גפני



אמנות, פיסול, פיסול בברזל, ברזל, משה דבש, דבש משה, אמן רב תחומי, פסלים, פיסול סביבתי, פסלים גדולים, פסלים קטנים, ויטראז', בית כנסת, אמנות דקורטיבית, פיסול, ציור, ויטראז', נפחות, ויטראז' לבית כנסת, ארון קודש לבית כנסת, עיצובים לבית כנסת

לייבסיטי - בניית אתרים